Saturday, October 10, 2009

to my bundle of joy, rockstars and chenta hati.

oleh kerana hari ini adalah hari untuk diri sendiri, aku nak cerita pasal diri sendiri dan mereka-mereka yang berkaitan dengan diri ini. hee. aku sungguh-sungguh sangat sayang kamu semua. betul ni!

on top of the list :



sudah tentu family aku ni ha.



ayah nampak dalam gambar ni macam garang kan?? maybe la. sebab he is a pegawai yang ajar budak-budak yang baru nak jadi polis (new recruit tuh). of course la kena garang kan. on top of that, he's in charge of kawad. haaa...kau tau pekik suara yang diperlukan nak jerit kat budak-budak polis tuh? tapi, kat rumah dia ialah sangat penyabar. kitorang kalau nak mintak duit pun kat ayah. sebab bila tanya mak, dia suruh tanya ayah jugak. huu. ayah akan banyak soal siasat ape nak buat duit tu, if nak keluar, dengan sape, budak mana. dah tentu-tentu dia polis kan (tapi orang kata, anak polis selalunya terjal. ek?) ayah terer masak nasi tomato and nasi goreng kampung ala-ala malas. tapi selalu licin kuali. hari raya hari tuh, ayah join main mercun, sekali dengan pakteh and pakjang semua. dah la pakai kain pelikat je sume. comel. sempat aku dengan mak-mak sedara mengumpat. ape jadi kalau mercun tuh pusing masuk dalam kain pelikat? hahhahahahaha. tak usah bayangkan.



mak pulak jenis yang kuat membebel. mak-mak memang kuat membebel kan?? kite pun nanti tah-tah macam tuh jugak. hehe. masakan mak semua sedap-sedap. kalau balik rumah mesti naik 2 kg. tak dapat nak control makan. mesti bedal sebab tak sampai hati nak buang or membazir makanan tuh semua. heheh. mak macam lemah lembut, tak kan bercakap hal orang atau sibuk-sibuk hal orang. sumpah. itulah mak yang aku kenal. mak sangat kreatif. dia terer gubah bunga and hantaran. so, ramai jugak orang tempah dengan mak. cantik-cantik okey. hehehe. pastuh dia suke kumpul periuk belanga pinggan mangkuk vintage la, kristal lah. macam-macam. setahun sekali mesti pergi langkawi and kelantan untuk borong barang-barang macam tuh. bila tanya mak nak buat benda tuh sume simpan je.. mak jawab, kalau kau kahwin, boleh la pakai! comel gile mak. heehee




angah dengan abang amir aku memang best. sporting abes. abang amir my brother in law la weh. ramai orang tanya aku, napa panggil akak aku angah. sebab dia kan anak first. nape tak panggil kak long ke. sebab...dulu before angah lahir, kitorg ade abang. tapi meninggal sebab lahir tak cukup bulan. mak cakap, abang dapat hidup sejam je. kalau tak mesti aku ade abang. mesti aku jadi anak last. hahahha. ikut adat pepatih negeri sembilan, elok lah kalau panggil akak aku angah. macam menghormati sikit la arwah abang aku tuh. al-fatihah. ok, balik ke cerita asal. derang ni walaupun dah kahwin, tapi perangai macam orang muda lagi. gile. seronok. aku plak selalu la kebas rembat beg angah, baju ke, kasut ke. make-up ke. sebab dia cam fair dari aku yang berkulit tan cam beyonce ni. kadang-kadang ade make-up dia tak seswai dia bagi la aku. free u! i loike! hahahhaa. abang amir plak memang gila gadget and hi-tech. handphone memang update selalu. so, aku selalu nye pakai hp dia je la. dia bg free. aku pakai je la kan. cam nokia E66 ni pun dia yang bg pakai sebab dia dah beli hp baru lagi canggih yang buruk bg aku. hahahah. suke! dan, encik amir ni kalau bawak kereta...mak uihh...memang laju, selit sane, selit sini. isk. tang tuh, aku tak berape suke. heee.



adik aku ni plak, PMR tahun ni. si debab of the family. hari-hari nak makan ayam. die baru form 3, tapi dah tinggi melangit macam ayah dah. aku jek ketot ikut mak.. =( heee. dia pandai main gitar. abang amir hadiahkan gitar capuk kat dia masa birthday dia tahun lepas. ok, aku tak berapa nak rapat dengan adik. maybe sebab dia lelaki and umur kitorg beza 8 tahun. =D dulu selalu merungut bila mak suh buai adik tido. isk.



yang si kenit balqish ni pulak, macam sunshine in our life. kalau dia ada, kecoh rumah. bising sebab mulut die becok tak reti diam. sebab tuh la cikgu tadika dia hantar dia pergi bertanding bercerita. dapat nombor 1 peringkat daerah dan negeri! peringkat negara takde plak. kalau tak mesti menang jugak neh. bangga plak aku. heheh. pastuh, pompuan kenit ni macam menggedik sikit. bukan sikit, banyak okeh. tak tau la dia ikut perangai sape ni. heee. mak aku cakap ayah dulu tak pernah nak mandikan anak-anak dia or ikat rambut kitorg masa kecik-kecik dulu. tapi, dengan cucu dia ni, waaahhhh...siap mandikan and ikat rambut lagi. jeles plak. heee



ini, CHENTA HATI saya merangkap penasihat peribadi dan problem solver. kuat membebel jugak die nih. hee. tapi saya cinta dia sangat! haaaa. gedik. sila muntah kalau nak.

yang di bawah-bawah ni sume ialah my ROCKSTAR-S. tanpa mereka, suram la hidup aku neh. janji kawan sampai bila-bila. takkan lupa!



arock, fana, roro, salina, syikin, maria, diana. don't forget. 1 mei 2014,
DTC. hahahhah.



yana.



fizah, julie, ain, acad.

love~

No comments: