Tuesday, August 17, 2010

randomly thoughts #1

yes. dah 7 hari berpuasa. tinggal lagi 23 hari jek lagi. kejup jek kan?

pas balik jb ni buka kat rumah je la. malas nak g mane-mane. cuaca pun asyik hujan jek. nak gi bazaar pun tak kuasa. plus, aku bukan nye nak makan banyak sangat pun. enough if ade nasi, lauk and sayur and air sirap-sedap-mak-buat-cordial-siap-siap-bawak-balik-jb. hehe. 

baju kat dobi pun tak amik lagi ni. asal nak amik jek petang pas balik kerja, mesti hujan. kang baju ku yang wangi dah siap laundry tuh kene hujan plak. yeee. perangai macam anak datuk tak basuh baju sendiri main hantar dobi jek. sebulan bajet rm40. sebab hantar 2 minggu sekali. tak senonoh kan perangai. tak larat la nak basuh tangan je baju-baju tuh. sakit pinggang. boleh risiko slip disc or spondylothesis. kang ade plak bila umur 65 tahun nak kene masuk kan spine implant. haha. kau pemalas cakap jer la. tak tak. bukan malas sangat. aku geli nak basuh berus baju dalam toilet sendiri macam tak bersih je aku rase walaupun aku sental toilet ni setiap minggu. rumah sewa ni takde mesin basuh la nok.

move on, pasal kerja pulak. eh tak boleh cakap pasal kerja boleh bikin kontroversi. what can i say is i hate being here and not freedom to do what i have to do and when people can only say i did nothing. abes stat, n.i.a, meeting pun tak bagi aku buat camno tuh? nanti aku nak cat dinding lab tuh so that baru orang tau i am there. susah bila ade orang yang tak boleh nak same-same beralah. asyik kau jek nak dapat nama kan? terer eh? elehhhh..tak heran. aku pun tak nak terperuk lama-lama kat sini. 

der, wa pun tak hingin pun la~

No comments: