Saturday, October 16, 2010

One half of knowing what you want is knowing what you must give up before you get it. -Sidney Howard

betul kan? kalau bahasa melayu yang senang maksudnya ialah tak semua yang kita nak kita akan dapat. in order to achive something, nak dapatkan sesuatu, kene lepaskan sesuatu. tangan pun ada 2 sahaja. tak cukup nak angkut semua yang kita nak.

pepatah melayu cakap " yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran" maksud pepatah ni, dalam kita nak kejar sesuatu, benda lain yang kita dah dapat terlepas. macam bila kita nak rebut sesuatu peluang, peluang yang lain yang ada depan mata semua kita tak nampak.

tapi kau bace balik ayat tu. "yang dikendong berciciran". yela kalau kendong memang la jatuh kan. kalau pegang betul-betul tak jatuh la kan? macam kita tak pasti nak ke tak sesuatu tu. so main kendong je. tak pegang betul. jatuh la kan?

dan aku terpaksa lupakan benda-benda yang tak penting. untuk aku kejar benda yang lagi penting. semua orang pun mesti akan buat macam tu kan? pegang sesuatu yang kite betul-betul pasti mahukan dalam hidup. bila jumpa sesuatu yang lain, dan mungkin itu pulak yang terbaik buat kita, lepaskan yang lama. pegang kuat yang baru.

*tapi saya tak akan lepaskan kamu. selama-lamanya. saya yakin orang itu adalah kamu*

so you need to figure out what u really want in your life. so the unimportant thing will not mess up with your life. just listen to your heart and soul. and be sure. you'll be fine.

oh ye. malam tadi berkaroke kt red box pelangi dengan yana. tapi mataku tak larat sangat dah nak tunggu sampai pukul 12. pukul 11 lebih chow.


entah ape aku membebel tadi kan. budak malas macam tuh la. hehe.

No comments: