Sunday, February 27, 2011

muka sama ade jodoh?

benda pertama yang orang cakap bila tengok gambar aku dengan akmal masa engagement hari tu ialah,
"sameeeeeeee la muka korang"
"muka sama macam adik beradik la"
"patut la ade jodoh muka samaaaaa"

hihihi. ye ke? korang rase macam tuh ker?

sedara mara and kawan-kawan semua cakap muka kitorang memang ade iras-iras. aku tak tau ar pasal ni. tapi memang aku mengaku pun, part mata, senyum sengeh, hidung and cheekbone lebih kurang sama la.

ha. ce tengok? same ker? ce citer.

pastu, orang pun cakap muka akak aku and abang ipar pun ade iras-iras. mari lihat.

haaa. ce citer. same jugak ke?

memang dari mase zaman UM dulu pun, coursemates aku penah cakap muka aku dengan akmal ni dah la same, pastu asyik bertekak. yee...mase kt UM dulu, aku selalu bertekak dengan die. dulu aku macam annoying je dengan akmal. selalu je buat aku temper dengan dia. hehehe. sekarang dah sayang-sayang cinta-cintun plak. hahaha.

betul lah orang kata, jangan benci-benci, nanti cinta pulak. bencinta? macam lagu faizal tahir pulak. hu

so, betul ke hipothesis ni : muka lelaki perempuan yang sama memang ade jodoh yang kekal?

aku tak tau. aku rase tak semestinya. macam mana dengan negro yang kahwin dengan mat salleh, cina kahwin india? ade je kan? kekal jee...

so, untuk menguatkan atau menolak hipothesis ini, aku wajibkan korang-korang yang bace entri ni supaya tepek gambar korang dengan pasangan korang kat blog korang. hehehhe. sukati aku je kan nak wajibkan korang ikut. hehe. takdelah. ikut suka lah. nak letak ke tak. yang penting, kalau nak letak, letak gambar yang clear-clear tau. supaya senang aku nak tengok same ke tak muke korang.

bukan ape. saje suka-suka. hehehe.

yang penting doa dan usaha supaya jodoh kite berkekalan sampai ke syurga. kan?

5 comments:

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

a.ah orang selalu cakap macam tu. tapi kite ngan en. pakwe macam takde iras pun. tapi dua-dua ade darah chinese la. ecceeeehhhh.nak gak tu highlite persamaan. muntah!

Syima Syaz said...

ha ah...ramai kata mcm tu....

kisah aku said...

n3 khas sempena muka sama heheheh cik nanie paksa ok!

http://kisahaku7.blogspot.com/2011/02/muka-sama.html

komen komen...

HERNANIE said...

osh :ok la tuh. same ke tak. yang penting dah sayang ape kesah kan. hahha.

syima : kan..org tua2 selalu ckp cmtuh.

kisah aku: dh tgk. cute gile korg. hu

anaztasias nora aira said...

Insya Allah..moga jodoh kita semua berkekalan.. Amiin.. maintain cute hehe :)