Tuesday, February 22, 2011

sama kampung. hehe

hi all. macam lame gile dah tak update kan.

last weekend i was in seremban. uruskan rumah. alhamdulillah, dah settle. air elektrik semua dah masuk. and tinggal wiring lagi sikit-sikit.

rumah tuh i beli untuk my parents. before this parents dah ade rumah kat kuala pilah. itu ayah beli mase die muda-muda dulu. now nak letgo rumah tuh sebab dah ada pengganti ^_^. rumah baru ni kat lavender height, senawang, seremban.

eh. did i tell u all future parents-in-law pun rumah kat lavender heights jugak? hahhahaha.. yerrrrrrr...same area, in fact, same road!!!! hahaha.


rumah yang nampak bumbung pinkish peach tu la rumah future in-laws, semi-D. hehehe. tempat aku diri ambil gambar ni depan rumah parents aku pulak. dekat gileeeeeeeee kannnnnnnnn??? hahahahaha

sebelum beli rumah ni, aku dah cakap dengan akmal, nak beli rumah kat seremban jugak. so kampung kite dekat-dekat je. tak sangka dekat macam ni. hehe. jalan kaki je sudey. jimat minyak dengan tol. kan kan? haha. rumah aku tuh pun mak die yang cari and tolong uruskan. from lawyer to bank to air elektrik. kedai kipas dengan lampu pun mak die yang carikan. hehehehe. family aku memang tak terbalas kot jasa mak die.

raye tak yah gaduh-gaduh nak balik mane. kalau gaduh, lari balik rumah mak. confirm akmal takkan cari or nak pujuk. confirm tak risau. mesti dia buat bodoh je. hahaa. dah rumah mak depan mata je kot. hahahha.

so now both parents adelah sangat-sangat happy. i can see it from their faces. ye lah, his siblings pun 2 orang je. mine, 3 orang jek. adik die cikgu kat terengganu. my sis kat damasara. adik aku plak pasni masuk U tak tau kat mane plak. so, tinggal la aku dengan akmal je nak tengok-tengok both parents. hehe.


sesi membasuh rumah bermula.

so tahun ni, insyaAllah, raye kat seremban. which means raye dengan akmal juga. walaupun that time belum kahwin lagi. hihihihihi. *gedik*

now, rumah dah settle.

bole concentrate kat wedding pulak ^____^

tata.

3 comments:

kitakesitu said...

ehee sonoknya berjiran sebegitu.ahaks raya sure tak yah gaduh-gaduh. =)

LisaLisut said...

i tau lavender heights.kawan i ade tgl situ.hehe.rumah mak saya pn di seremban.taman desa rhu sikamat :)

HERNANIE said...

tuh la yang part plg best. raye tak yah gaduh balik mane. hehe

lisa: sikamat, i tau tu. ade sedara jugak kat sane. hehe. ramai jgk somban! haha