Thursday, March 31, 2011

about the theme color (and songket!)

picture from none other the brilliant designer blog, rizalman ibrahim.

i just adore the simplicity, beautiful, gorgeous and minimalist of the bride's dress. not sure the exact design of the dress. but rasenye macam kurung moden songket. traditional yet so chic!

ngaaaaaa nak baju sanding macam ni boleeeee?? aku dah suruh akmal tanyekan kat uncle die kat terengganu yang ade business songket tuh. die cakap songket macam ni mahal and high end punye. memang la oit, ni designer nye rizalman oiiiii!  tapi aku tak nak la yang mahak bebeno. yang murah sikit lah. corak simple and tak crowded. kalau dapat free lagi baguslah kan. hadiah untuk anak buah ape salahnye pokcik....(dushhhh! semua nak free bankrupt la org tu nanti)

survey2 harga dulu. nanti baru compare kan dengan harga kain kat bandung. tapi bandung mesti takde songket =(. so kene bandingkan harga songket tuh dengan harga lain french lace kat bandung. tengok mane yang lagi berbaloi.

aaarrrrr bile fikir pasal duit terus aku macam nak kene sawan. uuughhh.

so fiancee and i dah decide nak tema color. teehee. even date belum ade. tapi harus dah fikir color tema nyah! roughly macam ni la kot.

soft pink for nikah (since i will wear my engagement dress again)- ade aku kesah orang nak cakap aku kedekut? ngehngehngeh



green apple for muar reception

ocean baby blue for seremban reception.

this only our plan. pape hal pun, it may change due to any circumstances.

color tema hanyalah sebagai guide line untuk kita buat persiapan. tak semestinya kene ikut 100% kan. kalau pandai mix and match, boleh jadi cantik jugak. tapi sebab dah ade color tema, takde la kau meroyan atau sawan nak beli semua atau pening nak pilih benda yang nampak cantik kat mata tuh! (peringatan untuk diri sendiri ni).

ok. mari tido. esok kerjaaaaaaa

4 comments:

Wawa Yusoff said...

"soft pink for nikah (since i will wear my engagement dress again)- ade aku kesah orang nak cakap aku kedekut"

sebenarnye ini idea yg menarik :)

Lantak la ape org nak kata. ini majlis, kita yang punya.. hahaha!! (baca dalam nada ahmad albab)

:)

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

songket!! songkettt!!! songket! yes.. saya dah fall in love dengan songket. tapi songket mahal baru tak panas. cis! duit oh duit. sila turun dari langit.

HERNANIE said...

Wawa : thanx babe ur comment made my day :) hehe. Bride rules!!!

Oshinz : songket cantik kannnn! Nape la mahal benooo

mizzura said...

lawa kan kaler putih + songket...suka jugak ni...