Wednesday, January 25, 2012

i'm a NOMAD

weekdays or working days - JB
weekends - muar, then seremban. sometimes, balik muar semula.

pakaian dah bersepah sekarang. merata dah baju aku. bayangkan aku ade 4 rumah sekarang. JB, Muar, Seremban rumah akmal, and also my parent's. hari tu kemas-kemas baju. tetibe monolog sendiri.

"eh, mane pergi baju yg warna biru tu? oh kt rumah muar."
"eh ade lagi 1 baju warna peach hilang. mane? oh kt rumah seremban. "
"rumah seremban yang mane? oh rumah akmal"
"eh tapi macam ade kt rumah  aku (seremban) je"
"eh entah lah. beli baju baru je la"

one good reason. see? heheh T_T

penat. memang penat. sometimes balik naik bus aje. sometimes, drive sendiri. so far lepas kahwin, akmal tak pernah datang jb nk jemput aku or whatsoever. (except mase datang nk fitting baju sanding muar hari tu) sebab costly. nk datang, duit, nak balik pun duit. macam membazir aje kan. takpe lah aku sacrifice balik sendiri je. tu pun selalu nye akmal yang belikan tiket bus or isi minyak fuel tank. gitu kau. hahah.

on the other note, aku still panggil husband as akmal lagi. and he also calls me by my name, nani. haha. susah nye nk ubah. time depan mak dia, pggl la sayang ke. sebab nk nmpk sopan sikit. kang panggil husband "akmal!" mcm tak sedap pulak mak mentua dengar. hiks. pastu dia mengada suruh panggil abang. i was "eewwww abang????" errrkkkkk tergeliat lidah. haha.

cepat lah dapat transfer...

4 comments:

erin moshimoshi said...

hye lalink ..
tq follow me yer...

erin cri easel kat jalan ape tah nama ..
tapi depan pasar cina tu

iedayah said...

wa..kte sm lor dear..tp u lg jauh..i stakat kl n puncak alam je..tabah sungguh u..btw,salam kenal..=)

Puan Simply Syeeda said...

i pun nomad gak.. tp xdela jauh sgt! haha

HERNANIE said...

kene byk sabar LDM ni. i everytime nk balik jb mst nangis. haha. cm budak kecik